Gå till innehåll

Välkommen! Välmåendeguiden är en ny webbsida som är under utveckling. Ge gärna respons(öppnas i nytt fönster, du flyttas till en annan tjänst) för att hjälpa oss i utvecklingsarbetet.

Lekparker

Pedersöre kommun

I Pedersöre kommun finns ca 50 lekparker vid daghem, skolor och i bostadsområden.

Avgiftsinformation: Tjänsten är avgiftsfri
Område: Pedersöre
Tillgängliga språk: sv

Gör så här

Via webbtjänsten "Lekparker och simplatser i Pedersöre" kan du ta del av vilka lekparker som finns, deras utrustning samt lekredskapens skick.

Ifall du upptäcker att något lekredskap är trasigt när du besöker lekparken, kan du rapportera om det via felanmälningstjänsten Virhi.

Kontakta kommunträdgårdsmästaren om du vill framföra dina synpunkter kring hur kommunens lekparker kunde utvecklas.

För vem och med vilka villkor

Kommunens lekparker erbjuder trygga, mångsidiga och trivsamma lekmiljöer. Kommunen granskar lekparkens säkerhet flera gånger om året. Vårdåtgärderna har definierats på nationell nivå.

Lekparkerna kan ha personal på plats kontinuerligt eller tidvis eller vara oövervakade. Kommunen kan ordna ledd verksamhet för barn och skolelever i lekparken.

Servicen tillhandahålls av
Pedersöre kommun
Ansvarig för tjänsten
Pedersöre kommun

Kontaktuppgifter

e-tjänst

Lekparker och simplatser i Pedersöre

Här finns information om alla lekparker och allmänna simplatser i Pedersöre. När man klickar och zoomar in på kartan, ser man lekparkernas placering, utrustning, bilder från platsen och befolkningsunderlag i området.

Betjäningstid
Öppet dygnet runt.
e-tjänst

Virhi-tjänsten

Via Virhi kan du göra platsspecifika felanmälningar som gäller kommunens gatubelysning, idrotts- och friluftsanläggningar, offentliga byggnader, vägar och gångbanor och skolor, park- och grönområden samt snöröjning och sandning. Det är också möjligt att rapportera om skadegörelse och översvämningar.

Du märker ut platsen på kartan och bifogar beskrivning och bild.

Virhi skickar felanmälningarna vidare till kommunens ansvariga, som kan gå in och kvittera att felanmälan är noterad. När felet är åtgärdat kvitteras det också i appen.

Inrapporterade felanmälningar blir synliga för alla i tjänsten. Det innebär att man inte behöver upprepa en felanmälan om någon annan redan gjort det.

Men observera – när det gäller gropar i statens vägar eller mörk vägbelysning längs statliga vägar, ska man använda sig av Vägtrafikantlinjen 0200 2100 (öppen 24/7) eller Trafikledsverkets responskanal.

Så här använder du Virhi:

  1. Tryck på plus-tecknet nere i högra hörnet av kartan.
  2. Tryck på "Flytta till min plats" eller flytta punkten till rätt position på kartan.
  3. Tryck sedan på ”Rapportera problem här”.
  4. Välj vilken sorts problem det gäller och skriv en kort beskrivning. Om du vill få meddelande om åtgärder måste du ange en e-postadress, annars är din anmälan anonym.
  5. Bifoga eventuell bild.
  6. Kryssa i rutan att du inte är en robot och acceptera dataskyddspolicyn.
  7. Sänd din felanmälan.
Betjäningstid
Öppet dygnet runt.
kundtjänst på telefon

Kommunträdgårdsmästarens kontaktuppgifter

Ta kontakt med kommunträdgårdsmästaren Hans Björklund i frågor som gäller parker och grönområden.

E-postadress: fornamn.efternamn@pedersore.fi

Betjäningstid
1.9 - 31.5
Mån 08:00–17:00
Tis–tors 08:00–16:00
Fre 08:00–15:00
1.6 - 31.8
Mån–fre 08:00–15:00